In 1872 heeft de uit Rotterdam afkomstige scheepseigenaar Coenraad Kuhlman zijn bedrijf als cargadoor bij de Friese Kamer van Koophandel geregistreerd onder de naam C. Kuhlman Jzn.
Coenraad Kuhlman wordt opgevolgd door zijn zoon Johannes Kuhlman. Scheepvaartbedrijven werden in de vorige eeuw vaak benoemd tot vice-consulaten vanwege hun internationale betrekkingen en zo is Johannes Kuhlman vice-consul van Engeland geworden.
Johannes van der Meer is eigenaar geworden van Kuhlman. De handel met Engeland neemt een vlucht.
De zaken gaan goed. Tussen 1955 en 1975 worden voor eigen rekening zeven schepen gebouwd: de Jenjo, Frisia, Hennie, Coenraad-K, Bothnia, Seven Seas en Coenraad Kuhlman.
De zoon van Johannes van der Meer is toegetreden tot het bedrijf. De zaken gaan duidelijk minder goed. Kuhlman heeft besloten de eigen schepen te verkopen en de werkzaamheden specifiek te richten op agentschappen.
Na de pensionering van Coenraad van der Meer in 2000 wordt de zaak overgenomen en gaat het bedrijf verder onder de naam Kuhlman Repko Shipping.
René Buitenwerf, de nieuwe directeur, ziet de mogelijkheden van het bedrijf. Hij is gestadig begonnen om het bedrijf om te bouwen tot de allround internationale logistieke dienstverlener die Kuhlman Repko Shipping BV nu is.
In oktober 2017 hebben wij onze tweede vestiging geopend: Kuhlman Repko Shipping Rotterdam.
Speciaal voor de te bouwen windmolenparken boven de eilanden Schiermonnikoog en Ameland hebben wij kantoor Lauwersoog geopend.
Kuhlman Repko Shipping BV start nieuwe vestiging in Amsterdam.
Ook in Amsterdam en omstreken zijn we nu te vinden volgens het principe ‘local knowledge & global experience’.